בעיות זיקפה 12.11.2019

יעילות ובטיחות של מעכבי פוספודיאסטראז לטיפול בבעיות זיקפה בגברים סוכרתיים

במטא-אנליזה הושוו היעילות ופרופיל הבטיחות של סוגים שונים של מעכבי פוספודיאסטראז מסוג 5 לטיפול בבעיות זקפה בגברים חולי סוכרת

מטרת המטא-אנליזה היתה להשוות את היעילות ופרופיל הבטיחות בין הסוגים השונים של מעכבי פוספודיאסטראז מסוג 5 לטיפול בבעיות זקפה בגברים עם סוכרת. באנליזה נכללו גם משטרי טיפול לפי צורך וגם רגילים.

סקירה נרחבת בוצעה בארבעה מאגרי מידע אלקטרונים: PubMed (עד 17 באפריל 2017), Scopus (עד 17 באפריל 2017), Embase (עד 17 באפריל 2017) ו-Cochrane (עד 18 באפריל 2017).

התוצאים שנמדדו במחקר זה היו: (1) שיעור התגובה החיובי בשאלת הערכה גלובאלית (Global Assessment Question); (2) שינויים בתפקוד הזיקפה הבסיסי שנצפה בתחילת המחקר לעומת סוף המחקר לפי International Index of Erectile Functionי(IIEF-EF); (3) תופעות לוואי הקשורות לטיפול. בוצעה אנליזה שהשוותה את ההשפעות של מספר מעכבי פוספודיאסטראז מסוג 5 שונים, לפי מודלים של השפעה רנדומלית במסגרת בייסיאנית (Bayesian framework) באמצעות GeMTC R package.

למחקר נאספו 1,056 רשומות, מתוכם נכללו במחקר 15 ניסויים רנדומליים בהשתתפות 5,274 מטופלים. המחקרים שנכללו כיסו טיפול עם שמונה סוגים שונים של מעכבי פוספודיאסטראז מסוג 5; אוונפיל לפי-צורך, מירודנאפיל לפי-צורך, סילדנאפיל לפי-צורך, טאדאלאפיל לפי-צורך, טאדאלאפיל טיפול רגיל, אודנפיל (Udenafil) לפי-צורך, אודנפיל טיפול רגיל, ורדנאפיל לפי-צורך ואינבו.

באנליזה של השטח מתחת לעקומת הדירוג המצטברת, ורדנאפיל לפי-צורך דורגה במקום הראשון, השלישי והראשון. מירודנאפיל לפי-צורך דורגה שניה, ראשונה ושניה. הדירוגים הם עבור התוצאים של שיעור התגובה החיובי בשאלת הערכה גלובאלית (Global Assessment Question), שינויים בתפקוד הזיקפה הבסיסי שנצפה בתחילת המחקר לעומת סוף המחקר לפי  International Index of Erectile Function) IIEF-EF), ותופעות לוואי הקשורות לטיפול, בהתאמה.

מסקנת המחקר היתה כי מתן טיפול עם מעכבי פוספודיאסטראז מסוג 5 הינו יעיל באופן כללי ונסבל היטב, על ידי מטופלים גברים הסובלים מסוכרת. מבין תרופות אלו, לטיפול עם ורדנאפיל לפי-צורך או עם מירודנאפיל לפי-צורך יש ככל הנראה יתרונות אפשריים של יעילות והתחמקות מתופעות לוואי, בהשוואה לתרופות האחרות. לא נמצא הבדל משמעותי בין משטרי טיפול רגיל לעומת טיפול לפי-צורך, עם מעכבי פוספודיאסטראז מסוג 5.

מקור: 

Liao X. et al. (2019) World Journal of Urology. 37, 1,061

נושאים קשורים:  מחקרים,  סוכרת,  בעיות זיקפה,  מעכבי פוספודיאסטראז,  ורדנאפיל,  לביטרה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו